Saturday, March 14, 2009

Kincir angin dan aku yang malang.

Hari ini hari yang agak meletihkan tetapi sangat terubat bila ada seniors yang willingly nak bawak aku dan Ain ke windfarm. Windfarm tu mungkin adalah satu-satunya landmark Palmy. Kami bergerak lambat sebab aku yang lambat. Hehe. Aku sangat gembira dan excited walaupun masih tak lunch menyebabkan perut berbunyi. Lapar tapi.. Aku kan dalam usaha nak berjalan, melihat, dan mentafsir :)

Windmills boleh je nampak dari Massey Uni tapi sebenarnya sangat jauh dan dalam. Jalan sangat berliku-liku dan bahaya. Mula-mula kami singgah di satu gorge dimana ada aliran sungai di tengah-tengah banjaran. Subhanallah begitu hebat sekali aliran sungai sampai mampu membuat laluan sendiri merentasi banjaran. Subhanallahh..




Cantik sangat. Sayup mata memandang..


Kemudian kami meneruskan perjalanan ke sebuah jambatan di mana seorang pelajar Massey baru mati Ahad hari tu sebab main extreme sport swing kat jambatan. Mungkin sudah ajal dia sebab benda tu supposedly sangat mengutamakan keselamatan. Dia mati sebab tali swing tu terputus lalu dia terhempap atas batu. Na'uzubillah kita meninggalkan bumi dalam keadaan macam tu kan.

Jambatan 20m tinggi.

Kami kemudian meneruskan perjalanan lagi. Terus menuju ke windfarm, kali ini dengan semangat yang sangat berkobar-kobar. Yelah sebelum ni aku tak penah pun tengok kincir angin. Setakat tengok dalam MI3 dan menganga. Sangat teruja! Ambil gambar di sepanjang perjalanan. Sebelum ni pernah ambil gambar windmills dari Massey secara sangat jauh walaupun dah habis zoom. Kamera bukan DSLR, biasalah ;P


Bersembunyi di celahan pokok ye!


Ini part yang paling sedih:

Dah tutup! Waaa :((

Ye, sangat kecewa. Patutnya bila masuk dalam, boleh parking kereta betul-betul bawah kincir angin tu. Tapi dah ditakdirkan Allah SWT, pasti ada sebab-musababnya kan? So, ambil gambar dari luar pon okay apa? Bersyukur sangat-sangat, ucapkan Alhamdulillah:D


Ladang kabing dan lembu pun kat sini jugakk..

Bilah-bilah kincir angin sebesar trak.

Sejuk tapi.. Seronok!!


4 comments:

Jamil said...

innalillahiwainnailaihiraaji'uun.
swing caner tu weyh? tak kena sue ke..

a.y.u said...

subhanallah..cantik sgt..
besar jugak ek kincir tuh..
ingtkan saiz ala2 keta je...

redyakuza87 said...

sape yg amik gambar no 1 2 n 6?

anis shafikah said...

mari berikan paswed blog or x pun kte bg steps je eh.senang je.copy paste and link x hilang.