Friday, September 5, 2008

bukan sekadar trilogi..

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah!

finally..fuh! lega aku dapat jugak menghabiskan buku-buku yang bertrilogi ini- Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, & Hijab Sang Pencinta. ingatkan selepas menyudahi trilogi Tombiruo, rasa hati sudah menolak trilogi. hai hati. mengapa begitu sukakan buku?



terlalu banyak untuk dikomenkan, untuk disenaraikan pengajarannya. yelah. dah nama pun trilogi. satu buku almost 500pages, so, tak kan nak huraikan 1500pages punya cerita. but, if some of u nak details pasal karya-karya Ramlee Awang Murshid ni, contact la aku. and kalau jumpa buku-buku ni kat mana-mana, belila. xrugi sesen pun. lagi pulak, sebuah hanya rm19.90. mmg sangat berbaloi. penuh dengan ilmu yang insyaAllah bermanfaat. apalagi, aim to grab this trilogi before its too late:D

aku pelik. pada masa, orang terkejar-kejar mencari english novels. hati ini begitu tertarik dgn malay novels. mungkin zaman Sidney Sheldon aku telah berlalu seperti tertanamnya jasad Mr. Sheldon ke dalam bumi pada tahun lalu.

Ya Rabb, jadilah apa yang aku baca, akan ku amalkan kerana ilmu tanpa amal itu ibarat pohon tanpa buah, sia-sia belaka. ameen.

p/s: special thanks to shue, asmak & eshah. mempromosikan buku-buku ini tak sudah2 membuatkan aku beria-ia membeli & membacanya!

5 comments:

umaq_eiman said...

salam wah jadi pengipas RAM plak skang. Bagus bagus bagus semangat membaca,

Anonymous said...

wahai Puteri Si Sang Ratu,hati ku tergerak untuk menghayati blog ini.walaupun pada awal nya,terguris hatiku kerana tiada satu gambar pun mempamerkan rupa wajah ku yg comel ini.tapi aku pasrahhhh.namun,ingin ku tanamkan di minda Poot(shortform puteri), tanpa gambar ku,ibarat pohon tanpa buah,sia sia belaka.hai hati,mengapa begitu sukakan rupaku yang comel? HAHAAHAHAHA
-shiera cool

Ikram said...

alhamdulillah,walaupan sahabatku ini rendah fizikalnya akan tetapi sungguh tinggi keazamannya untk membela karya2 tempatan kita.
jadi ak nak cadangkan ko baca novel imam karya abdullah hussain
antara novel mantap pernahku baca
MUST READ!

Anonymous said...

nak baca jugak...
tapi cam xsempat jek..camne ek?

j@n@..... said...

salam ukhuwah..
wanna ask u wether hijab sang pencipta is the link after cinta sang ratu??

**saya sangat cintakan laksamana sunan**=)