Saturday, May 30, 2009

Permintaan hati.

Hai Si Winter Break, cepatlah kemari. Aku sudah tak sabar melarikan diri kerana kawan sendiri mengkhianati diri.

Hai Winter Break, cepatlah kesini supaya hati ini dapat dipulihkan kerana ia mula berdarah kembali.

Hai Winter Break, cepatlah kepadaku, agar hati-hati kami dapat bersatu seperti dulu.

Sungguh, aku tak sabar lagi. Untuk pergi jauh dari kamu.

P/s: Setuju enggak dengan quote dibawah?

10 comments:

umaq_eiman said...

mau kemana kok?

Anonymous said...

die mau dtg ke london berjumpa dgnku! wahh, bestnyer!!!!!!! windu windu! =D

kejap2, sape kawan yg mendajalkan tu? ish jahatnya kawan itu!!!!!!! bencinya die!!!!! mengapa die sanggup membuat sahabatku begini?????? ish! kalau ku kenal akan dirinya akan ku siat kulitnya biar die tahu rase sakitnya seperti sakitnya hati sahabatku ini terhadapnya.. juga sakit hatiku yg turut merasainya.. huhu

fairuz! kiter sedang diambang peperiksaaan yg amat getir ini.. doakan kiter ye.. =)

okeys, itu ajer.. n saya setuju dgn quote ittew!!! =D

Anonymous said...

salam.
jgn samakan dajal dgn kawan sendiri.
sejahat jahat kawan tp ingatlah dia pernah menolong kita di saat kita susah.
sanggupkah kita menyamakan dajal dgn org yg pernah menolong kita?anda mungkin berkata "dia tak pernah menolong saya". betapa kejamnya anda!
bersyukurlah, Allah masih bg kita kawan walaupun dia menjaga hati kita ataupun tidak.orang dekat palestin atau negara yg berperang "kehilangan" kawan2 mereka dgn mudahnya.
jika kita ditakdirkan mendapat kawan yang tidak pandai menjaga hati,itu satu ujian daripada Allah.
Allah nak uji sejauh mana kita mampu bersabar dengan kerenah orang.
kalau setakat hal yg remeh temeh kita dah nak memberontak, bersabarkah kita dgn pemberian Allah?bila tengok profile anda:"sedang berusaha sedaya upaya untuk sentiasa bersabar dan bersyukur"
then, think abaout it!
jika rumah tangga yang indah penuh dengan onak dan duri, inikan pula sebuah persahabatan.jangan terlalu mengharap benda yang baik2 sahaja dalam persahabatan.ia ada pasang dan surutnya.jangan mengharapkan yg indah2 sahaja dalam hidup.hidup takkan begitu indah jika tidak disulami dgn dugaan.
berlapang dada lah.
bukan senang, tp bermujahadah lah.cuba cari kebaikan seseorang. jangan hanya tau membenci.bila kita sudah tidak mampu mencari kebaikan seseorang (walau sejahat mana pun org itu), tandanya hati kita dah mati...bila hati dah mati, kita dah tak mampu membezakan antara yang hak dengan yang batil.tak takut ke?
jangan hanya kerana perkara yang kecil ia dpt menghancurkan sebuah persahabatan.jangan lupa bhw punca umat zaman sekarang berpecah belah adalah kerana perkara kecil.

kadang2 kita terasa dianaiya.cuba refleksi diri balik...mungkin kita juga bersalah.
tak semua org boleh terima cara kita!kita mesti pandai berinteraksi dgn org yg mempunyai pelbagai ragam.kalau kita pon tak memahami org, mcm mana org lain nak memahami kita?
kdg2 kita bwt something yg kita rasa betul dimata org tp sebenarnya kita mungkin juga bersalah.
jgn lupa bhw pandangan dan pendapat manusia sungguh berbeza. betul pada pandangan kita tetapi tidak betul pada pandangan org.

jika tidak pasti bhw apa yg kita bwt ni betul ke salah, cuba tanya pendapat org.jika satu pendapat tak boleh dipakai, tanya dan terus bertanya.
kita hidup di dunia ni bukan seorang shj, bukan juga dgn famili shj, atau bukan juga dgn org yg kita rasa best shj, tp kita hidup dgn pelbagai jenis lapisan masyarakat. mereka inilah yg mencorakkan dunia.
apa peranan kita?
semestinya kita kena pandai deal dgn org.gunakan skill yg Allah bagi unt memastikan hubungan kita dgn masyarakat terjaga. baru dapat hidup dengan aman dan harmoni.berusaha!

cuba tengok bagaimana para nabi diuji dgn umat2 di zaman mereka.mereka yg dah dijanji syurga pon terus bersabar.renung renugkan.

wallahualam.maafkan ana yg kerdil lagi hina ini.ini hanya satu pendapat.mungkin boleh dikongsi bersama tuan empunya blog dan pemberi2 komen sekalian.peringatan unt diri ana juga sebenarnya.
akhir kalam, ingat jasa orang, lupakan jasa sendiri.ingat kesalahan sendiri, lupakan kesalahan org.
setiap org ada kelebihan dan kekurangan masing2. terimalah kekurangan manusia seadanya.baik buruk seseorang, tengok kebaikannya.bersyukurlah dengan apa yang ada dan tetapkanlah kesabaranmu.selamat bermujahadah menjaga hubungan dengan manusia!

Miss dizzy said...

oho...comment yg sgt la beri kesan pada kite gak...

kite perlu belajar untk mengerti erti hidup... berada di atas dan di bawah adalah sgt penting untk kite belajar n menikmati hidup... ^_^

Sutera Maya said...

Fai...kite tau ko seorg yg kuat...
btul kate anynomous tu...
take care tau fai...
sayangg.....ko.....

Anonymous said...

fairuz, ok cun, ada geng p fiji, nanti kita serang fiji sama2 utk next break lak. slamat pegi merantau jumpa kakak ya, n jgn emo2, cheer up ur life. biasalah kawan kejap baik kejap ok kejap meragam, tp inilah frenship namanya. btw get well suun!

anis shafikah said...

fai,jgn sedih2 ok.
hati perempuan siapa yg tahu.
x dpt lari dr fitrahnya yg mudah tersentuh.tapi,itu bkn pelemah ok.
itu tandanya fai akan insyaAllah semakin kuat lepas ni.
jangan ditangisi utk yg menyakiti,maafkanlah.walau ia memerlukan pengorbanan yang besar.pengorbanan ke arah kebaikan itu kn yg terbaik :) tiada yg dpt memahami diri kita sepenuhnya melainkan Dia.terima kekurangan teman itu.fai penah nasihat kite dlu kn.thanks a lot.syg kamu bangat!
p/s:selamat berjumpa mak & kakak.kim slm pada mereka ya!

sab said...

kak pai..go chaiyok kakak usrah ku yg comel...you never alone..
Allah is always with u

Anonymous said...

fai,itulah yg dikatakan hidup,ketawa suka,duka menangis,sedih..tak ada sesiapa pun d dunia ini hanya hidup sekadar senyum dan ketawa shj sepanjang hidupnya..klu org buat kita bersedih n pilu,tahukah kita betapa kita juga telah membuat ramai org lain jadi begitu?inilah indah nya kehidupan,disini lah erti maaf dan melupakan.jangan sekali kali kamu cuba lari dari hakikat ini,sentiasalah berterus terang pd keadaan,kamu pasti tenang menghadapi kehidupan ini.kalau kamu pergi kehujung dunia pun kamu akan bertemu insan yg bernama manusia,tetap sama..seperti kamu juga.jgn cepat melihat keburukan org lain kerana itu juga sifat yg kamu miliki.percayalah anaku,kamu akan jadi lebih dewasa dan bertambah matang dgn nya.tumpukan dgn apa yg lebih penting yg harus d lalui hari ini bukan nya menjadi hakim pada tingkah laku kawan2 yg juga sedang mencari arah hidup seperti mu.jadilah manusia yg hebat dgn menghargai insan lain.mereka akan menghargai kamu sekiranya kamu benar2 belajar menghargai mereka.hidup ini bagaikan "boomerang".........

Anonymous said...

skrang sy faham apa yg awk rasa slama ni...smoga awk terus kuat